Skip to main content

S.M.I.L.E (Smily Myleee) ;)

Assalamuailaikum Bloogy...
It quite long time not to write anything in this blogg..Busy??emmmm,yeahh rite..quite busy lately..
Actually Saya have no idea what exactly want to write..But, hati saya macam suruh-menyuruh tulis something dalam blogg nie..hihihi
ULLoZs noe what, around the conner Saya akan menduduki final for the first sem in 2013....Wowww, never thought that Saya will take final exam again for this year..Yolarrr, ingatkan tahun lepas adalah tahun terakhir Saya ambil final exam..upernyer idok..hihi..Kuasa Allah,sape tahu kan...Dia sudah meletakkan sesuatu perancangan yang sangat cun melecun for hamba2Nya termasukla Saya... ;)
Perasaan berdebar-debar untuk mengambil final exam senantiasa terasa, even though its almost 16 years Saya menduduki berbagai2 exam..dari Standard level to Form level to Pre-U level to Undergraduate level and until now, Master level...sedar x sedar, almost 16 years Saya be as a student..hat nie baru Saya, lau orang lain yang ambil PhD level mesti story journey dieorang lagi panjang kan...
Btw, Saya sangat bersyukur sangat kepada Maha Pencipta...Kerana-Nya Saya masih lagi bernafas, Kerana-Nya Saya masih lagi berpeluang untuk memohon keampunan dariNya atas segala dosa-dosa yang terlalu banyak, Kerana-Nya Saya masih lagi boleh memungut pahala yang bebanyak for bekalan di hari sana nnt...dan banyak lagi...Terlalu banyak sangat nikmat dari-Nya untuk Saya dan untuk semua hamba-hamba-Nya...masyAllah...
Kita manusia yang selalu alpa...Jadi, Saya selalu mengingatkan diri supaya selalu memohon ampunan dari-Nya, berperangsakan baik dengan segala ketentuan dari-Nya, buat segala suruhan-Nya, berbuat baik dengan orang dan makhluk-makhluk ciptaan-Nya...sebab Saya tahu, any minute, anytime Allah boleh ambil nyawa kita...Saya senantiasa remind myself always be good...becoz, Hati awak Allah yang pegang, bila2 masa Dia boleh ambil...Ya Allah :(
Akhir sekali, SMILE and always be motivated becoz Allah with you...He never leave you.. :')
And do not forget to upgrade your Iman!!!
Its important OK..hehehe
Wassalam..XOXO

                                                                   
                                      SMILE!!!!!!



                                 Always SMILE and motivated yourself!!!


P/s : Miss my family, friends, my ucuk <3

Comments

Popular posts from this blog

#Assalamuailaikum Dunia

Assalamuailaikum W.B.T Hehehee....lengkap salamnye, gud! Ok, quick and fast update! Ahhhhh, I will be come mommy xlama lagi..yipppeeee :p Sukanye, hanya Allah sahaja yang tahu.. #Alhamdulillah, sejak-sejak pregy nie alahan macam kuranglaaa..but loya of coz..kejap-kejap rasa loya..Doc said is normal for pregy women..hehehe Rezeki yang paling berharga untuk saya dan suami..xdapat rezeki kerja, dapat rezeki anak, #Alhamdulillah syukur sangat.. Sebab saya tahu, anak adalah pembawa rezeki dan saya yakin pada rezeki yang telah ditetap oleh-Nya. Dont worry pada yang pregy awal tu, yang x da mana-mana income tetap lagi or U baru habis belaja ker (tetibe da mengandung. 'ok itu untuk yang da kahwen macam saya ok' :p) percaya pada ketentuanNya...Insyallah everything will be ok. Sejak da tahu pregy nie, my sensitiviti sangat laaaaaaaa sensitif (apakah itu??? :p) yerlaaaa, semalam xdapat balik puncak, merajuk xcakap pun..sedih kan, ibu mengandung nie selalu cepat touching..so...

Happy First Anniversaries 😘

Isteri & Umie Part 1 Assalamuailaikum... Ok,actually benda ni da lama di draft kan sebab nk post masa anniversary bulan 1 nanti,maksudnya hari ni laa (31.01.2016) 😎 Isteri & Umie....ermmmm,dimana mahu start hahhh...ok,da dapat... Kita p hat isteri dulu nooo 😁 Isteri πŸ‘© Saya menjadi isteri kepada Alif bin Ismail pada 31.01.2015 jam tak ingat daaa..hahaha...but,hari ingat ok iaitu hari sabtu..majlis perkahwinan kami very simple mimple,no kopang,no dj n lagu,no pelamin,no photography just photography by phone memasing jer πŸ€“ just makan3 je kteorg buat..yang penting adalah kte buat yang wajib sahaja..benda-benda yang lain n lagha tu kte tolak ketepi...bukan apa,nk jimat cermat n tidak mahu membazir..sedangkan waktu itu saya baru habis belajar..tiada kewangan yang kukuh time tu..simpanan pun sikit3 ja ada.. Menjadi isteri kepada Alif bin ismail adalah perkara yang saya mahu dari dulu semenjak kteorg kenai time U dulu3..hahaha..boleh dikatakan cinta dalam senyap..saya suka...

Happy First Anniversary - 2nd

Isteri & umie Part 2 Assalamualaikum guys !!! Ok jom continues my story molly about tajuk kat atas ☝🏼 After a month ive got married with him, saya disahkan pregnant...(congrate to me πŸ‘πŸΌπŸ‘πŸΌπŸ‘πŸΌπŸ‘πŸΌ)..syukur #alhamdulillah .. Becoz saya bakal menjadi seorang umie x lama lg..semua perassan tu da,takut,happy,syok,nervous n seangkatannye..yer laaa kan baru jer kahwen pastu da pregnant..saya memang x sangka akan pregnant secepat nie..ingat nk honeymoon dlu laaa utk a year ker..hhahaa...tapi..like my hubs said,Allah adalah sebaik-baik perancangan..tadaaaaa,Allah bg rezeki awal kepada saya..iaitu baby yg da dalam perut saya.. πŸ™‚ Ive got to know pregnant around March 2015..and estimates date to delivery early November 2015...tp my baby nie nak keluar awal agaknye,in the end of October 2015 da delivery..awal 2 minggu dari tarikh due date nye..first time pegang my baby like I'm a happy mommy in the world..😍😍😍 Still remember bila nurse tu bagi my baby,i was like πŸ˜ŠπŸ˜ŒπŸ˜’πŸ˜‰πŸ˜ƒπŸ˜...